Skriv et <title>-tag, din mor ville være stolt af 🔎

Et title-tag giver søgemaskinerne vigtige informationer om, hvad der er på din hjemmeside, og hjælper dermed med at sikre, at du får den mest optimale placering i søgeresultaterne. Brug vores værktøj her til at skrive det optimale title-tag baseret på best practices.

[[Skriv dit bud på et title-tag her]]
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Eius, dolor. Nemo recusandae incidunt, voluptates officia voluptate eligendi voluptatem nostrum!

Checkliste til dit title-tag

Antal ord
Tegn m. mellemrum
For lang? (Max. 60 tegn)
For kort? (Mindst 45 tegn)
Indeholder keyword
Første ord er keyword
Keyword stuffing
Stopordsprocent
Stavefejl

Den rigtige længde

Længden på dit tag er afgørende for, om det overhovedet kan blive vist - altså om det f.eks. er alt for langt til at kun stå på en lille skærm - og det påvirker også sandsynligheden for, at Google omskriver overskriften i deres søgeresultater. Du kan altid bruge vores ordtæller og tegntæller

Undgå for mange stopord i din title

Det er vigtigt, at et title-tag er præcist og kortfattet for at sikre en god læsbarhed. Undgå derfor for mange stopord. Det betyder heller ikke, at din tekst skal lyde klinisk og hul: Normale sætninger inkluderer stopord, og det skal dine selvfølgelig også.

TekstGurus tanker om title-tags

Sådan bruger du title-tags på din hjemmeside - og hvorfor det er vigtigt for SEO

En title-tag er en kode, der fortæller søgemaskinerne, hvad din hjemmeside handler om. Her gennemgår vi de vigtigste faktorer. Det er vigtigt for SEO (søgemaskineoptimering), fordi det kan hjælpe med at få din hjemmeside vist øverst i søgeresultaterne.

Der er flere ting, du skal huske på, når du bruger title-tags på din hjemmeside.

  • 1) Brug relevante søgeord: Når du bruger title-tags på din hjemmeside, skal du sørge for at bruge relevante søgeord. Sørg for at inkludere dine primære nøgleord i titlen på din hjemmeside. Husk også at holde titlen kort og præcis; undgå unødvendige ord eller lange sætninger.
  • 2) Giv din side en unik titel: Dit indhold skal være unikt, og det samme gælder for titlen på din side. Titlerne på alle dine undersider bør være forskellige fra each other og beskrive det specifikke indhold på den enkelte side. Underskriv ikke eller gentag ikke titler; Google vil straffe dig med faldende placeringer i søgeresultaterne.
  • 3) Hold titlen kort: Selvom det er vigtigt at have et relevant og unikt indhold i titlen på din side, skal du huske at holde den kort. En lang title tag kan blive afskediget af Google som "keyword stuffing" (overspamming med nøgleord), og dette kan have negative konsekvenser for dit website's placering i søgeresultaterne.

Hvorfor er det vigtigt at bruge title-tags på din hjemmeside?

Der er flere grunde til, at det er vigtigt at bruge title-tags på din hjemmeside. For det første kan det hjælpe dig med at få vist dit website øverst i søgeresultaterne. Dette er fordi søgemaskinerne bruger titlen på siden som et af de kriterier, der bruges til at bestemme placeringen af ​​et website i søgeresultaterne. Derudover kan en god titel også hjælpe med at få folk til at klikke på din side, når de ser den i søgeresultaterne. Endelig kan en god titel også hjælpe med branding; hvis du har en unik og interessant titel, vil folk huske dig, og du vil stige i anseelse. Hvordan laver man en god title-tag? Når du skal lave en title-tag til din hjemmeside, er der nogle ting, du skal huske på. For det første skal titlen være kort og præcis. Undgå at bruge unødvendige ord eller lange sætninger. For det andet skal titlen beskrive indholdet på din side på en klar og concise måde. Husk også at give alle dine undersider unikke titler, der beskriver det specifikke indhold på den enkelte side. Endelig bør du undgå at gentage eller oversætte titler; Google vil straffe dig med faldende placeringer i søgeresultaterne.